Om oss

Madla Historielag ble stiftet i 1992. I dag har historielaget ca. 200 medlemmer. Medlemsmøtene blir holdt i lokalene til Hafrsfjordsenteret som er nærmeste nabo til Revheim kirke. Vi har 2 medlemsmøter om våren og 2 møter om høsten. I tillegg prøver vi å arrangere en fellestur i omegnen for medlemmer og én bydelsvandring tidlig på høsten.

Fra 2006 og fram til dags dato har laget gitt ut årbøker med tittelen «Madla i forandring» – unntatt 2017 og 2019. Bøkene blir solgt på ulike steder i bydelen i begynnelsen av desember hvert år. Det er frivillig innsats fra medlemmene som gjør denne dugnaden mulig. MH er også tilknyttet Rogaland Historielag og er dermed tilknyttet Landslaget for lokale historielag.

Styret i Madla Historielag 2022:

Leder: Tor Egil Knutsen

Kasserer: Per Pedersen

Sekretær: Tone Sunde

Styremedlem: Bjørg Parlowsdatter Pedersen

Styremedlem: Øystein Egeland

Styremedlem: Helge Moloug

Redaksjonskomiteen «Madla i forandring»:

Martin Wølstad, sekretær

Kate Elin Norland